måndag 4 april 2011

Zumba Basic 2 = flamenco, tango, belly dance & samba = LOVE

Sitter här hemma och lyssnar på musiken vi fick på instruktörsutbildningen igår, det rycker och spritter i hela kroppen...smile...

Jag tillsammans med Zumba kollegan Sandra åkte till storstaden i lördags, för våran B2 utbildning. Först blev det skjuts men hennes far till Borlänge och vidare med tåg. Tack vare GPS tog vi oss till kvarteret där vi skulle få sova över. Men vi hittade ett super härligt hak som heter Babajan där vi slank in för att vänta på husmor,,,,vilken härlig pub/restaurang helt i min smak...smile... medans vi förfriskade oss och UGGLADE kom det ut en herre från köket och började lassa pytsar, tallrikar mm på ett bord, det visade sig vara gratis käk till oss på plats,,,jummi jummi mycket gott
Väl hemma hos Helen, en jätte gullig Morabördig jänta fick vi sova, mycket trötta efter hela dagens äventyr,,,eller Sandra fick och jag fick hennes öronproppar!! Paret på övervåningen fick för sig att dammsuga vid 24 snoret, och senare under natten fick de lov att lufta strupen utomhus detta plus snarkningar från en person som inte låg så långt ifrån mig(inga namn nämda) gjorde att jag kände mig inte speciellt utvilad då jag vaknade före klockan ringde eller kl 6.45!!!!

En super god och nyttig frukost fick vi, bestående av dinkelgröt med blåbär, färska blåbär/hallon, kokta ägg, mackor och massa pålägg = frukost för tjejer som ska dansa hela dagen...smile...

Utbildningen ägde rum på ett gym och vi kom dit lite tidigare, träffade på två härliga tjejer och tog en kopp kaffe.

När vi sen fick skriva in oss och träffade härliga Steve Boet,,,ja då var cirkusen igång!!!!! en sån härlig super duper dag och kille!!!!!! Massor av humor, glädje, utstrålning & karisma,,,,jajamen

Vi gick igenom fyra rytmer, flamenco, tango, belly dance och samba alla rytmer jätte kul och nu blir det att träna för att få in de i programmet mera...smile...

Svettiga, hungriga och helt slutkörda hann vi med tåget hem. Det kändes som om vi vart iväg hur länge som helst, massor av intryck och många människor att möta och nätverka med. Tur att jag äter Cognicore och nutrition för hela kroppen annars hade jag kanske inte orkat lika mycket!!!!

Nyfiken på Broccolieffekten gå in på www.shop.thebroccoli.com/byjona så kan du läsa mer och handla!!

I morgon Zumba med mina härliga brudar,,,kanske någon kille på Sollerön vi startar kl 19.00!!

Må gott och lyssna på härliga låter det gör oss glada...smile...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar