måndag 24 januari 2011

Mindfulness

Hej och go dag:))

Känner mig glad och förväntansfull! En bra känsla tycker jag...smile... fast jag måste erkänna att det är blandat med en visst pirr och nervositet,,,känslan alltså.

För att backa tillbaka då gick jag på min Trummkurs i torsdags, det var verkligen efterlängtat. Vi började termin men en rytm som heter Yankadi en dö härlig rytm som bara tar en med på en färd. Det sköna med trummorna är att efter så kort tid känna att man följer ett flow att man är med och gungar utan att ha övat så länge. Skönt för mig som behöver öva på att ta livet som det kommer utan att behöva prestera!!

Gårdagen spenderade jag delvis i Leksand på en Cirkelledarutbildning i Mindfulness, meningen är att jag kan integrera Mindfulness i mina kurser och även ha kurser enbart i MF.
Det var en skön och trevlig dag tillsammans med många härliga kvinnor. Det är så roligt att gå på utbildningar och få nya perspektiv på tillvaron, se nya saker och träffa nya människor, knyta kontakter och skapa nya spännande utmaningar i livet...smile...

På vägen hem stannade jag i Rättvik på Stiftsgården där Yogakullan hade ett välbehövligt Humöryogapass i Siljans rummet. Jag gick lite fel och fick fråga efter vägen, som sen ledde dit jag skulle men vilken vacker utsikt jag fick!! Hela Siljan täckt av snö så långt ögat nådde och där snön mötte himlen låg en liten strimma solnedgång med ett sån vacker sken i vackraste cerisrosa färg. Helt fantastiskt...smile...
Hos den vackra Monica fick vi ett pass i humörhöjande yoga  men bland annat lejonet, fisken, huvudstående övningar och många solhälsningar. I yogan är är det väldigt viktigt att vara "här och nu" och för mig är dansen ett riktigt Mindfulness pass:)) Det var en trött och nöjd kvinna som kom hem sent igårkväll kan jag tala om...smile...

I dag har jag ägnat dagen åt att planera veckan, träna på koreografi, leta musik och promenera i det fina vädret,,,,,jo på Biblioteket vart det också ett besök jag känner mig lyckligt lottad som har förmånen av att ha ett sådant här på Ön, det är ett ställe jag gärna går till tycker mycket om böcker och där kan man också låna tidningar som ex i dag lånade jag Blossoms nya tidning. Nya tydningen handlar en hel del om Ayurveda och det skulle jag vilja lära mig mer om...smile...
Önskar Er en go natt....