fredag 1 april 2011

April april

Då jag tittar ut genom fönstret, känns det som om visst skulle det kunna vara ett skämt snö snö snö så långt ögat når.
Jag är väldigt tacksam för att jag har haft dansen, trummorna, zumban och alla trevliga människor runt mig denna vinter,,,,,det har gjort allt så mycket lättare...smile...

Att ha något att se framemot och längta till är en skön känsla, vi får vara vaksamma att det inte tar överhanden så att vi glömmer vara Här & Nu,,,viktigt viktigt,,,, fånga känslan, i sinnet och kroppen
vara närvarande...smile...

I dag fyrar vi våran tjeja,,,som har fyllt 15, släkten kommer det ska bli kul. Så dagen kommer att gå åt att handla, plocka och förberäda.

Helgen kommer sen att förgyllas med ett besök till Stockholm där jag ska på Zumba Basic 2, instruktörsutbildning med Steve Boet.....det ska bli sååå kul....jag har inte gått för han tidigare men det sägs vara riktigt inspirerande.
Denna gång ska vi gå igenom belly dance, flamenco, mm så vi kommer att ha riktigt kul nästa vecka
fast det har vi ju alltid,,,,,eller hur,,,,??

Gårdagen var rikigt rolig, hela förmiddagen vart det nätverkande med The Broccolicompany bland annat. På em kör jag och mina underbara tjejer Vi dansar Här & Nu, Mindfullness dans till sköna rytmer. I går var det sista gången på just denna kurs men vi fortsätter med 5 gånger till nu med yoga också, plus ett tillfälle då de får visa upp det vi har gjort för sina vänner/familj. Vi har så underbart roligt tillsammans en grupp av tjejer som sprider så glädje och värme...smile...  

Ja torsdag är en toppen dag, igår började vi trumma igen med Laurel och det känns i hela kroppen så underbart är det. Till min förvåning och glädje kännde jag att rytmerna börjar sätta sig i spåren i hjärnan!!
Jag börjar komma ihåg och det flyter på ett skönt sett...smile... Efter ett skönt trummpass blir det såklart Zumba!!!! Mycket glädje, mycket energi, svettigt och mycket zkak!!!!

Ha nu en super helg,,,,det ska jag...smile...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar