tisdag 18 januari 2011

Fullmåne

God tidig morgon:) Klockan är 05.00 kan verkligen inte sova, kan det bero på att det nalkas fullmåne eller för att jag omedelbart börjar träna koreografi i mörkret (och kan inte somna om) inför mina stundande Zumba pass!! Tankarna bara mal och mal. Det finns så många bra låtar och skysta mooves;)) Jag bestämde mig igår att NU kör jag, det får bära eller brista. Starten blir i Orsa torsdagen den 27/1 kl 17.45 Röda Kvarn så jag har några dagar på mig ännu, men visst känns det alltid pirrigt så här i början. Jag känner starkare nu att jag måste våga för att växa, HOPPA och har jag tur så finns det en liten stutsmatta som tar emot mig....smile...
Men jag hoppas kunna sprida den glädje jag själv känner då jag dansar, för det är det väsentliga! Inta att göra allt perfekt och noga utan att känna efter hur vill min kropp röra sig och då ta ut rörelsen lite extra. En annan viktig sak är att känna musikenatt verkligen låta det ta över så att känslan får styra.
Det bästa som dansen ger mig är att jag slipper tänka! Det kallas flow:)) Go morgon mina vänner ha en trevlig dag-för det ska jag! Ska börja dagen med en stund på min spikmatta följt av några Solhälsningar och en kopp yogi the...smile..